Få hjælp til at komme i gang med Novel Engineering

Få hjælp til at komme i gang med Novel Engineering

Har du lyst til at prøve kræfter med Novel Engineering i din undervisning, men er i tvivl om, hvordan du kommer i gang?  

 

Tilmeld dig vores STEAM Sprinter forløb om Novel Engineering og få konkret hjælp til at planlægge og gennemføre Novel Engineering forløb på din skole. Du får viden om, hvordan du motiverer dine elever til at gå på opdagelse i litterære tekster og udvikle løsninger på de problemer, som personerne i en fortælling møder.  

 

Du og dine elever kan blandt andet se frem til at hjælpe Emil fra Lønneberg med at bryde ud af værkstedet efter endnu en skarnsstreg eller hjælpe Iqbal Farooq med at designe en løsning, så han kan hjælpe sin onkel med at sælge en pallefuld mobiltelefoner. 

 

Kickoff workshop i juni  

Forløbet starter med ekickoff workshop den 29. juni for indskoling og den 30. juni for mellemtrin begge dage fra kl. 13.00 – 15.00. Til workshoppen bliver du klogere på, hvad Novel Engineering er, og vi giver konkrete eksempler på hvordan et Novel Engineering forløb kan se ud. På workshoppen aftaler vi også, hvordan vi kan hjælpe dig med at planlægge og afvikle et forløb sammen med dig på din skole.  

 

Begrænset antal pladser

Forløbet er for dig, som underviser i dansk eller naturteknologi i 0.-5. klasse. Tilmeldingsfristen er d. 25. juni og pladserne uddeles efter først til mølle-princippet. Det er oplagt at lave tværfaglige forløb mellem fx dansk og natur teknologi, derfor må I gerne tilmelde jer to eller flere undervisere fra samme skole. 

 

Kontakt os gerne for spørgsmål - også hvis du er interesseret i Novel Engineering men ikke kan deltage i workshoppen. 

Pris

Novel Engineering forløbet er et gratis tilbud for skoler, der er placeret i området, som strækker sig fra det nordlige Horsens til det nordlige Vejle og til EndelaveWorkshoppen foregår i Engineering Lab, Kollegievænget 14, 8700 Horsens: 

 

  • D. 29. juni for indskoling kl. 13.00 - 15.00  

  • D. 30. juni for mellemtrin kl. 13.00 - 15.00 

     

Praktisk info 

  • Forløbet skal afholdes i skoleåret 20/21 og gerne i efteråret 2020  
  • Et  Novel Engineering forløb varer ca. 6-10 undervisningstimer alt efter fokus og indhold 

  • Vi planlægger forløbet, udvælger litteratur og afvikler forløbet sammen med dig i det omfang der er behov 

  • Vi medbringer alt materiale 

Kort om Novel Engineering 

Med Novel Engineering kan du motivere dine elever til at gå på opdagelse i litterære tekster, når klassen skal udvikle løsninger på de problemer, som personerne i en fortælling møder.

 

Elevernes løsninger skal bygges og fungere i virkeligheden, og det kræver, at eleverne fordyber sig i teksten for at blive klogere på karakterernes motiver, ønsker og behov. 

 

En del af STEAM Sprinter  

STEAM Sprinter er et led i vores indsats på uddannelsesområdet, hvor ambitionen er at vække børn og unges interesse for naturvidenskab og teknologi og styrke kvaliteten af undervisningen inden for de naturvidenskabelig fag. På sigt skal det medvirke til, at flere uddanner sig inden for de videnskabelige fag i fremtiden. 

 

Katrine Læssøe Mikkelsen

Katrine Læssøe Mikkelsen

Director, Education

Insero Horsens

 

kami@insero.com

+45 41 77 24 64

Download Vcard